TMMOB Kimya Mühendisleri Odası 2. Öğrenci Üye Kurultayı 6 Mart 2010 tarihinde 208 öğrenci üyemizin katılımıyla Ankara`da gerçekleştirildi. Kurultayda • Kimya Mühendisliği Bilimi ve Gelişmeleri • Biyomühendislik eğitimi ve sorunları • YÖK ve Üniversiteler • Eğitimin Piyasalaştırılması • İkinci Öğretim, yaz okulları ve staj • Bologna Süreci • Anadolu`da Öğrenci Olmak • Özelleştirme konularında sunumlar ve tartışmalar yapılmış ve ayrıca serbest kürsü bölümünde kurultay etkinliği boyunca bahsedilmemiş konular da öğrencilerin yanı sıra oda yöneticilerimizin ve mezunlarımızın değerli katkılarıyla tartışılmış olup, kurultay katılımcıları açısından oldukça verimli ve yapıcı geçmiştir. Özelleştirme Karşıtı Platform ve AFSAD tarafından hazırlanmış "Özelleştirme" ve "Tekel İşçileri Direnişi" belgeselleri gösterilmiş olup TEKEL İşçileri Belgeseli`nin ardından belgeselin yönetmeniyle söyleşi yapılmıştır.
Üniversitelerde gençlik hareketinin geçmişe göre oldukça zayıf olduğu bir dönemde bu kurultayların yapılmasının, TMMOB ve KMO öğrenci örgütlülüklerinin mücadelesine ivme kazandıracağını umuyoruz. 12 Eylül Faşist darbesinin izlerini ne yazık ki toplum olarak hala üzerimizde taşıyoruz ve korkularımızı yenemediğimiz takdirde de korkularımızı bizden sonraki kuşaklara miras bırakıp, bir kuşağın daha 12 Eylül psikolojisiyle yetişmesine neden olmuş olacağız. Örgütlenme ve örgütlü mücadele olgularındaki toplum olarak önyargı ve çekincelerimiz, ülkemizde kolektif mücadele kültürünün hala tam olarak gelişmemesine neden olmaktadır. YÖK`ün üniversiteler üzerindeki gerici politikaları, herkesin eşit haklara sahip olduğu yaşanılabilir bir dünya mücadelesi veren, mevcut düzene muhalif, demokrat, ilerici ve yurtsever öğrenciler için, YÖK patentli soruşturmalar, uzaklaştırmalar, kolluk ve özel güvenlik terörü ile okulları adeta F Tipi Üniversite haline getirmektedir. Düşünmeyen, sorgulamayan, üretmeyip var olanla yetinen, tek tip, tüketen bir toplum, bizzat bilim üretmekle yükümlü kurum tarafından yaratılmaktadır. Üretilen bilimin de insanlık için olmaktan çok sermayenin ve piyasanın ihtiyaçları doğrultusunda üretildiğini anlamak pek de zor olmuyor. Açılan teknokentler ve sermaye-üniversite işbirliğinin vardığı boyutlar, bilimsel bilginin kimler için üretildiğini gözler önüne seriyor. Eğitimin temel bir hak olmaktan çıkıp, parası olan için bir ayrıcalık haline gelmesiyle üniversite kapıları emekçi çocuklarına kapatılıyor. Neo-liberal politikalar ile son yıllarda gittikçe popülerleşen, toplumumuzda ‘peşkeş çekme` diye tabir edilen özelleştirmeler, bir takım sermaye gruplarını zengin ederken, kar hırsı yüzünden binlerce işçi-emekçinin de işsiz kalıp, işsizler ordusuna katılmasına neden oluyor. Üniversitelerimiz ve toplumumuzun mevcut koşulları karşısında Kimya Mühendisleri Odası Kimya Mühendisliği ve Biyomühendislik öğrencileri olarak taleplerimizi kamuoyuna sunuyoruz: • YÖK kaldırılmalı, üniversiteler bilimsel, özerk ve demokratik olmalıdır. • Üniversitelerde eğitim parasız ve anadilde olmalıdır. • Eğitimde harçlar kaldırılmalıdır. • Öğrencilerin üniversitelerde karar süreçlerine katılmaları sağlanmalıdır. • Eğitimde ve iş yaşamında cinsiyet ayrımcılığı olmamalı, TMMOB`un daima savunduğu eğitimde ve iş hayatında kadın-erkek eşitliği sağlanmalıdır • Özelleştirmelere derhal son verilmeli, özelleştirilmek istenen kaynaklar sermaye için değil, kamu yararına kullanılmalıdır. • İkinci öğretimler kaldırılmalıdır. • Kimya mühendisliği ve biyomühendislik eğitimi ezbere bağlı kalmamalı, uygulamalı, bilimsel, araştırma yeteneğini geliştirecek imkan sağlanmalı ve öğrenciler arasında fikir alışverişinin özgürce sağlanabileceği ortam yaratılmalıdır. • Staj yapacak öğrencilerin staj yerleri üniversiteler tarafından ayarlanmalı, sigortaları yapılmalı, staj süresi boyunca öğrenciye sağlanacak maddi destek güvence altına alınmalı ve stajyer öğrenci sadece sorumlu olduğu işte çalışmalıdır. • Üniversitelerde yeterli ve nitelikli öğretim elemanı kadrosu, laboratuar, kütüphane, derslik ve bilgisayar desteği bulunmalıdır, Her üniversitedeki öğrencinin gördüğü eğitim ve mevcut olanaklar eşit olmalıdır. • Üniversitelerdeki eğitim toplumun ihtiyaçlarına göre şekillenmeli ve toplumun yararını gözetmelidir. Bu talepler doğrultusunda bizler, eğitim hayatımızda karşılaştığımız sorunların toplumsal sorunlardan bağımsız düşünülemeyeceğinin farkında olarak toplumun sorununu da, ahlaki ve vicdani sorumluluğumuzun farkında olarak kendi sorunumuz olarak görüyoruz. Mezun olduktan sonra kartellerin çıkarına değil, toplumun yararını düşünerek mühendislik yapacağımızı belirtiyoruz. Yaşasın KMO ve öğrenci üye örgütlülüğü Yaşasın demokratik, özerk üniversite mücadelemiz Eşit, parasız, bilimsel, anadilde eğitim Sermaye için değil, insanlık için bilim TMMOB Kimya Mühendisleri Odası Öğrenci Komisyonu |